Portal Gminy Niebylec
Ochrona danych osobowych jest jednym z kluczowych zadań realizowanych przez Urząd Gminy Niebylec z siedzibą w Niebylcu 170, 38- 114 Niebylec (Urząd). Na bieżąco będziemy informować Państwa o ważnych zmianach w przepisach prawa, w tym o prawach osób, których dane dotyczą. Parlament Europejski opublikował w 2016 roku Rozporządzenie 2016/679 w sprawie ochrony danych osobowych, zwane RODO. Będzie ono miało zastosowanie w Unii Europejskiej od 25 maja 2018 roku.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Najczęściej zadawane pytania wynikające z tzw. obowiązku informacyjnego:
Co to jest RODO? |
Jest to skrót od Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. RODO wprowadza m. in. nowe prawa dla osób fizycznych, których dane są przetwarzane. Jednym z obowiązków administratorów, którzy przetwarzają dane osobowe jest informowanie osób o przetwarzaniu ich danych osobowych. |
Dlaczego Urząd przetwarza moje dane osobowe? |
Urząd przetwarza Państwa dane, aby prowadzić działalność wynikającą z przepisów prawa, w tym m.in.: świadczyć usługi na rzecz społeczności lokalnej, prowadzić działalność organizatorską, dokonywać poboru podatków i opłat. |
Czy mogę mieć dostęp do swoich danych? |
Tak. Mogą Państwo mieć pełen dostęp do swoich danych osobowych. Mogą Państwo również zarządzać swoimi zgodami na przetwarzanie danych w zakresie w jakim zbieranie danych osobowych nie jest obowiązkiem prawnym gminy. |
Kto jest administratorem moich danych osobowych? |
Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Niebylec, w imieniu której obowiązki Administratora pełni Wójt Gminy Niebylec. Gmina, a tym samym Urząd (jako jednostka pomocnicza) odpowiada za przetwarzanie danych w sposób bezpieczny, zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. W sprawach ochrony danych osobowych mogą Państwo skontaktować się z Urzędem poprzez email: iod@niebylec.com.pl oraz pod numerem telefonu 17 277 30 02 lub z Inspektorem ochrony danych. |
Jak mogę skontaktować się z Inspektorem ochrony danych? |
Z Inspektorem ochrony danych w Urzędzie mogą Państwo skontaktować się pod adresem poczty elektronicznej: iod@niebylec.com.pl |
W jakim celu Urząd przetwarza moje dane osobowe? |
Państwa dane osobowe są przetwarzane przez Urząd w celu:
- gospodarki lokalami i budynkami oraz nieruchomościami, - spraw obywatelskich, - zarządzania majątkiem gminy, - podatków i opłat, - leśnictwa i rolnictwa, - funduszy pomocowych, - inwestycji i remontów, - zarządzania drogami, - planowanie przestrzennego, - zamówień publicznych, - promocji i kultury, - wszelkich innych wniosków;
|
Kto jest odbiorcą moich danych? |
1. Urząd nie przewiduje udostępniać Państwa danych osobowych podmiotom innym, niż te którym Urząd powierzył do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające). |
Czy moje dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej? |
Obecnie nie planujemy przekazywać Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. |
Jak długo Państwa dane osobowe będą przechowywane przez Urząd? |
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji Państwa spraw i wniosków oraz ewentualnie po ich zakończeniu w celu wypełnienia obowiązku prawnego (wyrażonego w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktach wykonawczych do tej ustawy) ciążącego na Urzędzie, a następnie zostaną usunięte lub przekazane do archiwum państwowego. |
Jakie uprawnienia mi przysługują? |
W związku z przetwarzaniem przez Urząd danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:
|
Do kogo mogę wnieść skargę? |
W przypadkach uznania, iż przetwarzanie Państwa danych przez Urząd narusza przepisy RODO przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. |
Czy podanie danych osobowych jest dobrowolne czy obligatoryjne? |
Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, jednakże w celu dokonania prawidłowej obsługi Państwa wniosków niezbędne. Brak podania danych, niejednokrotnie może utrudnić lub całkowicie uniemożliwić załatwianie spraw w sposób zgodny z Państwa oczekiwaniami. Przepisy szczególne mogą jednak przewidywać sytuacje w których podanie danych osobowych jest obowiązkowe, np. z zakresu prawa podatkowego. |
Skąd Urząd ma moje dane osobowe? |
Źródłem Państwa danych osobowych są wnioski złożone do Urzędu. W przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od osób, których dane dotyczą, źródłem danych są inne organy administracji publicznej lub osoby trzecie. Wówczas Urząd ma obowiązek poinformować Państwa o źródle pozyskania ich danych, chyba że przepis szczególny zwalnia Urząd z tego obowiązku. |
Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany? |
Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą profilowane. |
ZASADY ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH OBSŁUGI PRAW KLIENTA W ZAKRESIE DANYCH OSOBOWYCH Klient indywidualny (również osoba fizyczna prowadząca indywidualne gospodarstwo rolne) i Klient instytucjonalny (osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, spółka cywilna, spółka partnerska, spółka jawna) jest uprawniony do złożenia wniosku w zakresie obsługi jego praw wynikających z RODO, a Urząd zobowiązany jest do jego rozpatrzenia według poniższych zasad: Klient może zgłosić wniosek do Urzędu w każdej chwili, poczynając od 25 maja 2018 r. 1. Urząd rozpatruje wniosek złożony przez Klienta Urzędu lub osobę działającą w jego imieniu: - w ciągu miesiąca, licząc od dnia otrzymania żądania, - w przypadku, gdy żądanie lub liczba żądań Klienta ma skomplikowany charakter, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony o kolejne dwa miesiące; w terminie miesiąca od otrzymania żądania, Inspektor ochrony danych poinformuje Klienta listownie o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn opóźnienia, - w przypadku niepodjęcia działań w związku z żądaniem Klienta, Inspektor ochrony danych niezwłocznie – najpóźniej w ciągu miesiąca od otrzymania żądania, poinformuje Klient listownie o powodach nieodjęcia działań oraz możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem. 2. Klient może złożyć wniosek o realizację swoich praw i wolności. Wniosek Klienta powinien zawierać dane adresowe oraz rodzaj i szczegóły żądania. 3. Klient może złożyć wypełniony wniosek w Urzędzie Gminy lub przesłać go za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: iod@niebylec.com.pl. 4. Bieg terminu rozpatrywania wniosku rozpoczyna się od dnia otrzymania przez Urząd żądania Klienta. 5. Klient uprawniony jest do złożenia skargi w przypadku niedotrzymania terminu udzielenia odpowiedzi przez Urząd. 6. W imieniu Urzędu Inspektor ochrony danych udziela Klientowi odpowiedzi na złożony wniosek na piśmie, listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub za pośrednictwem poczty elektronicznej jeżeli jest to zgodne z życzeniem Klienta. 7. Urząd nie pobiera żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie wniosku. 8. Właściwym dla Urząd organem nadzoru w zakresie danych osobowych jest Urząd Ochrony Danych Osobowych. W przypadku pytań dotyczących wniosku prosimy o kontakt z Inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail: iod.niebylec.com.pl Podstawa prawna: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r.) |
W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.